Search This Blog

Wednesday 3 April 2013

SUKANYA BREASTFEED ANAK2

Menyusu anak-anak adalah saat yang sangat membahagiakan. Kesemua 5 anak2 saya breastfeeded..ada yang sampai umur 4 tahun, hehe. Cuma Along je for 6 months.... kesian Along. Tapi alhamdulillah Along dah besar (nak masuk 18 tahun pun), Allah jadikan dia sihat, bijak & baik. Alhamdulillah. 

After 8 years, saya mengalaminya semula. Especially waktu sekarang, ie ketika baby AW dah berumur setahun. Dah pandai communicate dengan Mama. Sambil menyusu baby AW tersenyum-senyum. Kadang2 dia bermain dengan rambut saya sambil tersenyum...kenyit2 mata dia.... sometimes bila dia malu... dia peluk sambil menyorokkan muka kat dada saya. But sometimes being a little bit mischievous... or maybe curious... dia gigit puting and tunggu reaksi saya whether saya marah or senyum. Sometimes nak usik dia saya pura2 menangis... baby AW turut menangis. Kalau saya menjerit 'Adoi... sakit la'... dia marah. Dia expect saya gelak & geletek dia, which sometimes i do that bila dia gigit... walaupun memang sakit.

Untuk mengekalkan kualiti serta kuantiti susu untuk  baby AW, saya mengamalkan Vitamin B Complex, Vitalea, Alfafa & Vitamin C... adoi banyak betul... ada lagi.. Ostematrix, Omega Guard, Lecithin and Zink. Tapi memang saya consume all these. Not just for the milk... tapi to maintain Mama's health & of course baby AW's health. Energizing Soy Protein (ESP) pun wajib! Nak tambah lagi...collagen pun mama consume. Maklumlah, dah masuk 40an...selain sihat nak jugak nampak muda.. hehe.

Alhamdulillah, dengan izin Allah baby AW cepat sembuh dari  selesema. Baby AW selalu jugak kena selesema sebab duduk kat taska. Sian dia. Tapi tulah... alhamdulillah, tak lama berselsema. Breast milk, dengan tambahan vitamin lagi... memang terbaikkk!

Kalau nak share the goodness, no problem just contact me @ my email ruzana.ibs@gmail.com or you could whatsapp or sms @ 0192896117.

Ni la vitamin2 yang mama telan untuk kualiti susu untuk baby AW. 





No comments:

Post a Comment